tiistai 11. tammikuuta 2011

Dubstep

Tällä hetkellä yks mun suurimmista rakkauksista on muusiikkigenre, nimeltä dubstep. Toisinsanoen dubstep on drum and bass, eli raskasta bassoa. Dubsteppi on nuori genre, ja sitä soitettiinki ensimmäisen kerran radiossa edes sen syntymaassa Britanniassa vasta vuonna 2005.

DnB on nyt 'SE' juttu, mutta se ei oo syy, miksi pidän siitä.. pidän siitä, koska se on musiikkillisesti neroa ja mieltä mullistavaa, tunteita herättävää.. kun se on oikein tehty. Kun on kuunnellu dubsteppiä tarpeeksi pitkään, ei muu musiikki kuulosta enää miltään. Yks syy, miks pidän dubstepistä, on sen rytmi. Sama syy, miksi rakastan hip hoppia ja äränbeetä.

Ensimmäinen kosketus dubsteppiin mulla tapahtu vuonna 2009 kun sattumalta kuulin tän Nnekan biisin (Chase ja Status tehneet siitä dubsteppi version):



Vasta pikku hiljaa sen jälkeen, kun olin rakastunu tähän biisiin, tajusin, että tän takanahan on kokonainen genre tällästä musiikkia.. luulin ensin, että tää on vaan joku rock remixi.
Sitten Dubstepista tuli mulle harrastus. Tuli aina loistava fiilis, kun löysi jonkun mahtavan biisin. Monet dubstep biisit onkin jo klassikoita syntyessään. Tää on hirveen monimutkanen ja monivivahteinen genre, mitä ei voi ees muutamalla biisillä saada selkoon. Dubistäkin löytyy raskaampaa ja kevyempää (liquid) tyyliä - niinkuin kaikista muistakin musiikin genreistä.
Dubsteppiä ei tule sekoittaa tranceen tai teknoon.. ei ei!

Tässä kuitenkin vielä pari mun lempparia:



huom. tässä kattokaa tää video. Ei voi olla rakastumatta.








Huomasin, että suuri osa näistä on vähän melankolisempaa settiä. Eli toki iloistakin dubsteppiä löytyy!

pakko laittaa ny ees yks ilosempi :D



Eli huom. dubstep ei todellakaan oo vain huurupäisten pajareittein musiikkia! .. vaikka toi ylläoleva video ei nyt yhtään tue mun sanaa :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti